GEORGE SOROS HAS TIES TO 30 NEWS MEDIA ORGANIZATIONS AND VOTING MACHINES

Posted on Updated on

BORN TO DESTROY! It’s no coincidence anti-American billionaire and Hillary Clinton’s top donor George Soros made sure his Smartmatic voting machines are part of 2016 election, putting them in 307 counties and 16 states. Smartmatic’s chairman, Lord Mark Malloch-Brown, serves on the board of Soros Open Society Foundation.

In the mid-1990s, Malloch-Brown was part of the Soros Advisory Committee on Bosnia. He is also a member of the executive committee of the International Crisis Group, an organization he co-founded in the 1990s and funded by George Soros.

While working for the U.N., Malloch-Brown would rent an apartment from Soros when on assignment in New York. In 2007, he became vice president of Soros hedge fund company Quantum Funds, appointed vice chairman of Soros Fund Management, and vice chairman of the Open Society Institute (the former name of OSF).

 

FOX News reports:

Soros, who spent $27 million trying to defeat President Bush in 2004, has ties to more than 30 mainstream news outlets – including The New York Times, Washington Post, the Associated Press, NBC and ABC.

Smartmatic had claimed it provided machines to Arizona, California, Colorado, Washington, D.C., Florida, Illinois, Louisiana, Michigan, Missouri, New Jersey, Nevada, Oregon, Pennsylvania, Virginia, Washington, and Wisconsin — it has since pulled that information off its website.

FOX News reports:

Why Don’t We Hear About Soros’ Ties to Over 30 Major News Organizations?

When liberal investor George Soros gave $1.8 million to National Public Radio , it became part of the firestorm of controversy that jeopardized NPR’s federal funding. But that gift only hints at the widespread influence the controversial billionaire has on the mainstream media. Soros, who spent $27 million trying to defeat President Bush in 2004, has ties to more than 30 mainstream news outlets – including The New York Times, Washington Post, the Associated Press, NBC and ABC.

Prominent journalists like ABC’s Christiane Amanpour and former Washington Post editor and now Vice President Len Downie serve on boards of operations that take Soros cash. This despite the Society of Professional Journalists’ ethical code stating: “avoid all conflicts real or perceived.”

This information is part of an upcoming report by the Media Research Centers Business & Media Institute which has been looking into George Soros and his influence on the media.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s